|
Procesný manažment s prvkami efektívneho vedenia rokovaní

Stavanie si vlastných hradov a orientácia zamestnancov len na problémy, ktoré
sa týkajú ich útvaru bez ohľadu na ostatné organizačné útvary, žiadna tímová
práca medzi útvarmi, zložitý kolobeh dokladov, pomalá komunikácia medzi útvarmi
z dôvodu dodržiavania byrokratických pravidiel, v extrémnych prípadoch vnútorná
konkurencia, to všetko sú dôvody pre implementáciu procesného manažmentu.
Procesný manažment predstavuje nástroj pre zefektívňovanie procesov, ktorý
potláča presne definované organizačné štruktúry nadradenosti a podradenosti a
tieto vzťahy tvorí účelovo v rámci konkrétneho procesu. V rámci firmy tak
vznikajú partnerské vzťahy, kedy sa k jednotlivým procesom zadefinuje interný
dodávateľ a interný zákazník, pričom každý má svoje práva a povinnosti.
Zlepšovanie procesov je možné realizovať najmä prostredníctvom práce v procesnom
tíme, ktorý je zložený z rôznorodých zamestnancov. Nevyhnutné preto je
ovládať zručnosti efektívneho vedenia stretnutí, aby práce na zlepšovaní
procesov neboli pre zamestnancov utrpením, ale priestorom pre kvalitatívny
rozvoj.
Cieľ školiacej aktivity:
- Naučiť sa zachytávať realitu vykonávanej činnosti pomocou
procesných modelov.
- Naučiť sa merať, hodnotiť a navrhovať zlepšovanie procesov.
Prínos pre účastníka a firmu:
- Účastník si osvojí kategorizovanie a klasifikovanie procesov
podľa viacerých kritérií.
- Účastník získa zručnosť v mapovaní a vizualizácii procesov
pomocou procesných modelov.
- Účastník sa naučí získať kontrolu nad rôznorodými procesmi.
- Účastník získa zručnosti v optimalizácii procesov.
Obsahové zameranie školenia:
- Úvod do procesného manažmentu - história procesného
manažmentu od prvých zmienok paradigmy funkčného manažmentu po súčasné
úskalia tradičného útvarového riadenia; pojem „procesné riadenie“, jeho
princípy, obsah a metódy založené na procesnom riadení; postup vytvorenia
procesnej spoločnosti a jej atribúty.
- Modelovanie procesov - klasifikácia procesov; životný
cyklus procesu; postup modelovania od dohodnutia pravidiel modelovania, cez
počiatočné spracovanie relevantných vnútorných dokumentov organizácie,
realizáciu štruktúrovaných rozhovorov s vybranými zamestnancami, modelovanie
procesov a vytvorenie procesných máp. Detailnejšie sa rozoberie práve
realizácia štruktúrovaných rozhovorov – od psychologických aspektov
rozhovoru, cez rušivé vplyvy zapríčiňované účastníkmi rozhovoru až po
efektívne riadenie rokovania a správne kladenie otázok.
- Optimalizácia procesov – redizajn a reinžiniering
procesov, analýza pridanej hodnoty, analýza rozloženia pracovného času,
analýza hlavných, podporných a vedľajších procesov, analýza vnútornej logiky
procesu, nákladová analýza.
- Meranie výkonnosti a zlepšovanie procesov – definovanie
výkonnostných cieľov, analýza rizík, zostavenie sústavy ukazovateľov
výkonnosti, analyzovanie, vyhodnotenie, interpretovanie výkonnosti procesov.
|
|